Rozpiski, zgłoszenia i wszelkie pytania proszę kierować na dicecrusher@gmail.com

REGULAMIN



Regulamin

Gramy 4 "podwójne" bitwy.

Wyniki turnieju będą zgłoszone do Ligi WH40K w sezonie 2012/2013.
Sędzia główny : Dominik Fajga
Sędziowie liniowi : Michał "Bania" Rumiński, Marcin "Asarnil" Sokołowski.

Wszelkie pytania i zgłoszenia proszę przysyłać na adres: dicecrusher@gmail.com
Za przesłanie rozpiski do 17 lutego do północy będą przyznawane dodatkowe punkty.
Ilość miejsc 60
Harmonogram:
23 luty
8-9 zapisy
9-12.30 I bitwa
12.30-13.00 Przerwa
13.00-16.30 II Bitwa
16.30-17.00 Przerwa
17.00-19.00 III bitwa 1/2
24 luty
9.00-11.00 III bitwa 2/2
11.00-11.30 przerwa
11.30-15.00 IV bitwa ogłoszenie wyników

ZASADY OGÓLNE:
KOMPOZYCJA ARMII:
- 1250 pukntów
- Standardowy FOC
- Speciale - dopuszczeni
- Sojusznicy - dopuszczeni, lecz zajmują sloty głównego FOCa jednocześnie podlegając standardowym ograniczeniem dotyczącym sojuszników.
- Fortyfikacje - dopuszczony jedynie aegis
- IA - dopuszczone. Dopuszczone są wszystkie IA posiadające uaktualnione zasady do 6 ed. Można używać tylko modeli oryginalnych by FW. Osoba wystawiająca IA musi posiadać podręcznik i ew. update. W rozpisce muszą być podane wszystkie zasady specjalne spoza USR. Odnotowane muszą być zmiany FOC i tym podobne. Można wystawić jeden oddział / slot na armię. Powyższe wymagania mają na celu zapewnienie osobie nie zaznajomionej z IA dostęp do zasad i zmniejszenie do minimum przewagi z powodu znajomości zasad. Z tego powodu rozpiski powinny być dostarczone 10 dni przed turniejem a następnie opublikowane do wglądu dla publiki.

DOPUSZCZONE ARMIE:
- wszystkie oficjalne armie w tym update'y z WD

Jeżeli masz wątpliwości czy Twoja armia będzie dopuszczona do gry napisz!

DWU-MECZ:
Każdy pojedynek między dwoma graczami składa się z 2 bitew - w pierwszej bitwie gracze grają armiami Przeciwnika, w drugiej zamieniają się i grają swoimi armiami. Punkty z obydwu gier liczymy osobno, następnie na koniec dwu-meczu każdy z graczy sumuje, ile punktów zdobył z obydwu bitew, dzieli na 2 i zaokrągla w górę.
Punkty liczymy według standardowej tabelki:
10:10 – 0vp róznicy
11:9 – 1 vp różnicy
12:8 – 2 vp różnicy
[…]
20:0 – 10+ vp różnicy
STOŁY:
Gramy na stołach 60" x 48"
KWESTIE SPORNE:
Obowiązują zasady 6 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ zgodnie z ostatnią aktualizacją dostępną w dniu turnieju.

DODATKOWA KARA ZA PODANIE WYNIKÓW PO CZASIE -3 duże pkt (nie można osiągnąć z bitwy mniej niż 0 dużych pkt)

3. WYMOGI:
Wszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG). Brak PROXow!!! Każdy zawodnik powinien posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii.
Wszystkie figurki muszą być pomalowane przynajmniej na 3 kolory (przy czym za kolor nie uznajemy "plastikowego", "obdrapanego" oraz podkładu.
Wszystkie figurki muszą mieć zrobione podstawki - trawka, piasek, jakakolwiek forma strukturalna na podstawce + pomalowanie jej wystarczą. Maźnięcie pustej podstawki jednym kolorem NIE wystarczy.
UWAGA!!!
Będziemy bardzo rygorystycznie podchodzić do kwestii dopuszczania modeli do turnieju. Belitośnie będziemy wyrzucać modele, unity, a nawet całe armie z turnieju. Także jeśli macie JAKIEKOLWIEK wątpliwości, czy armia zostanie dopuszczone, wysyłajcie maile z pytaniem, a napewno odpowiemy.
"COUNT AS" - uprasza się o nie przeginanie z popularnym countasami. Jeśli coś ewidentnie wygląda na dajmy na to Ultramarinsa (dajmy na to wielkie "U" na naramienniku i niebieskie barwy), to za Space Wolfa uchodzić nie może. I w tym przypadku - w razie wątpliwości przesyłajcie zdjęcia.
KWESTIA SOJUSZNIKÓW I SPECIALI - sojusznicy oraz speciale będą rygorystycznie sprawdzani pod względem zgodności z oryginałami. Jeśli orkowy kontyngent wygląda jak banda marinsów, to musi on mieć logiczne wytłumaczenie (najlepiej w formie opisu historii armii). Speciale posiadające swoje oryginalne modele powinni być wystawiani na oryginalnych modelach. Tu wyjątkiem mogą być mega wypaśne konwersje, własne rzeźby lub UZASADNIONE fluffowo odstępstwa. Obydwie te kwestie są szalenie subiektywne, więc ponownie prośba - wysyłajcie zdjęcia, zawsze będziecie mieć podkładkę, że klepnęliśmy okejke i nie mamy prawy odrzucić wam połowy armii :)

4. OCENA GENERALSKA I MODELARSKA

Składowymi ostatecznego wyniku na turnieju będą:
- suma dużych punktów z bitew (max. 80)
- punkty za przesłanie rozpiski (3)
- punkty za ocenę modelarską (max 3)
- punkty za test wiedzy (max 5)

Ocena modelarska:
- w trakcie turnieju będzie przeprowadzony szczegółowy turniej malarski! Po szczegóły zapraszamy do odpowiedniego działu.
- 0 punktów - armia pomalowana na 3 kolory, ewidentnie malowana "na kolanie", z zamkniętymi oczami lub pod wpływem.
- 1 punkt - sensowny table top, bez szału, ale nie kole w oczy. Armie bejcowane, masowo washowane lub mocno drybrushowane.
- 2 punkty - armie pomalowane z wyjątkową dbałością, ładnie prezentujące się jako całość, bez ewidentnych doróbek, do pomalowanie wykorzystane zostały różne techniki.
- 3 punkty - armia ewidentnie wyróżniająca się na tle innych, wzbudzająca zachwyt i ogólne ochy i achy. Wiele skomplikowanych i efektownych technik zostało wykorzystanych w czasie malowania.

5. ROZPISKI

Termin nadsyłania rozpisek 17 luty 2013

Rozspiski ze względu na specyficzny charakter turnieju muszą być przygotowane w specjalny sposób.

Muszą zawierać szczegóły każdego oddziału, zasady specjalne skrótowo opisane, wyszczególnione USR. Należy umieścić na rozpisce skrótowo opisane zasady specjalne armii. Absolutnym WYMOGIEM jest posiadanie codexu oraz ewentualnych update'ów z WD.

Rozpiska powinna zawierać opis mocy psionicznych (nie chodzi o elaboraty tylko o skrótowe zasady) oraz rzeczy które mogą pomóc osobie zupełnie nieznającej armii.

Najlepiej przyjąć standardową przyjętą formę rozpiski z dodatkowym opisem (przykłady na dole)

6. OPŁATY

Koszt turnieju:
- w dniu turnieju: 50 zł
- przedpłata: 40 zł

Nr konta do przedpłat: 50 1020 5558 1111 1406 4500 0001 (Marcin Sokołowski)
Termin przedpłat: 17.02

Zapewniamy kawę, herbatę dla potrzebujących nocleg na sali z soboty na niedzielę (czy będą materace napiszemy wkrótce). W sobotę wieczorem odbędzie się afterparty w pobliskim lokalu Yarpen.

W trakcie turnieju prawdopodobnie będzie serwowany obiad-niespodzianka :)

Osoby biorące udział w turnieju otrzymają pamiątki oraz suweniry (więcej szczegółów na ten temat nieco później).

7. SCENARIUSZE

1. Center of the universe
standardowe bonusy - first blood, linebreaker, warlord
ustawienie - dawn of war
jeden teren znajdujący się na środku stołu (lub najbliżej niego) jest objectivem. Na początku każdej tury (poza pierwszą), jeśli kontrolujemy teren dostajemy 2 VP. Na koniec gry, gracz który kontroluje teren dostaje dodatkowe 4 VP.


2. Troops are overrated
standardowe bonusy - first blood, linebreaker, warlord
ustawienie - hammer nad anvil
zabicie każdego z troopsów daje 3 VP, każdy nasz troops, który przeżył bitwę daje nam 1 VP. Dodatkowo za zabicie większej ilości unitów (killpointów) w ciągu całej bitwy dostajemy 2 VP.
6 tur, 7 na 5+


3. Heavy stuff
standardowe bonusy - first blood, linebreaker, warlord
ustawienie - vanguard strike
4 znaczniki - wyznaczamy 2 linie przechodzące przez środek i prostopadłe do siebie i do krawędzi. Na każdym środku odcinka między środkiem a krawędzią jest 1 znacznik wart 3 VP. Heavy scorują i są warte 1 VP.
6 tur, 7 na 5+
4. Standard thing
standardowe bonusy - first blood, linebreaker, warlord
ustawienie - dawn of war
5 znaczników wystawianych naprzemiennie przed wyborem strony, min. 12” od siebie i mn. 6” od krawędzi. Każdy wart 3 VP.
6 tur, 7 na 5+

8. PRZYKŁADY ROZPISEK:

PRZYKŁAD NR 1

CHAOS DAEMONS
Zasady Ogólne armii:
- wszystkie demony są fearless, eternal warrior, wzbudzają fear
- wszystkie nie-gearowe save'y są u demonów invami.
- żaden model demonów nie zaczyna gry na stole.
- na początku swojej pierwszej tury amrmie dzielimy na dwie połówki (pod względem ilości oddziałów). Wyznaczamy jedną z nich i rzucamy kostką. Na 3+ w pierwszej turze spadają wszystkie oddziały wyznaczonej połówki, a reszta według normalnych zasad deep strike'a w późniejszych turach. Wynik 1 lub 2 oznacza, że pierwsza spada niewybrana połówka.

HQ 1: Kairos Fateweaver [333]
- Flying Monstrous Creature
- Boon of Mutation (w 6" zamienia w spawna po niezdanym teście Tougha, nawet w combacie, niezależnie od ilości woundów)
- Breath of Chaos (flamer, zawsze wounduje na 4+, bez save'a i covera, pojazdy glan na 4+)
- Deamonic Gaze (shooting - assault 3, S5 AP3, 24")
- Master of Sorcery (może strzelić o jeden raz więcej niż normalnie)
- We are Legion (każdy jego strzał może celować do innego przeciwnika)
- Bolt of Tzeentch (shooting - assault 1, S8 AP1, 24")
- Soul Devourer (za każdy wbity wound w combacie, wrogi model musi zdać Ld, jak nie, to ginie)
- Oracle of Eternity (wszystkie demony w 6" przerzucają save'y, covery i invy. Jeśli Kairos otrzyma wounda, musi zdać Ld, jak nie zda jest zdejmowany ze stołu)

TROOPS 1: Pink Horrors [85]
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
TROOPS 2: Pink Horrors [85]
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
TROOPS 3: Pink Horrors [85]
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
TROOPS 4: Pink Horrors [85]
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
TROOPS 5: Pink Horrors [85]
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
TROOPS 6: Pink Horrors [85]

FAST 1: 8x Screamers [200]
- Jetbike
- Lamprey's Bite (w combacie ich ataki mają S5 AP 2, armourbane)
- Slashing Attacks (po zrobieniu flatouta mogą uderzyć w jeden z oddziałów nad którym przeleciały, każdy zadaje D3 autohitów z S4 AP-)

ELITE 1: Flamers [69]
- Jump Infantry
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
- Breath of Chaos (flamer, zawsze wounduje na 4+, bez save'a i covera, pojazdy glan na 4+)
ELITE 2: Flamers [69]
- Jump Infantry
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
- Breath of Chaos (flamer, zawsze wounduje na 4+, bez save'a i covera, pojazdy glan na 4+)
ELITE 3: Flamers [69]
- Jump Infantry
- Warfire (shooting - assault 3, S4 AP4, 18")
- Breath of Chaos (flamer, zawsze wounduje na 4+, bez save'a i covera, pojazdy glan na 4+)

Total models: 48
Total units: 11
Total points: 1250
Killpoints: 11

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu. Prawie na pewno bedzie sie on jeszcze delikatnie zmieniał.

Udział w Turnieju oznacza akceptację warunków Regulaminu.